مستودع الشعار
  • English
  • العربية
  • Español
  • Français
تسجيل
تسجيل الدخول
مستخدم جديد؟ هل نسيت كلمة المرور؟
الرئيسية
المجتمعات والاويات
تصفح المجلات
تصفح المنشورات
  1. الرئيسية
  2. مراجعة حسب المؤلف

مراجعة حسب الطلب المؤلف "Ali H. Al-Hoorie"

تسهيل البحث عن طريق كتابة الرواية الأولى
يظهر الآن 1 - 1 من 1
  • النتائج لكل صفحة
  • خيارات الفرز
  • صورة مصغرة
    مقالةوصول حر
    Storytelling motivation: Creating role models with inspirational stories
    (دار جامعة الملك سعود للنشر, 13/06/1442) Ali H. Al-Hoorie
    Motivating students is an important concern for language teachers. One of the most direct waysto motivate students is for the teacher to talk them into it. This study investigates theeffectiveness of narrating inspirational stories about successful role models on motivating asample of Saudi university learners of English (N = 270). Teachers of the experimental grouptold their students motivational stories about famous people associated with the English cultureas a warm-up activity for a period of about four weeks. Results of t-tests showed that theexperimental group reported a significant reduction in anxiety (d = 0.41). However, there wereno significant differences between the two groups in integrativeness, motivation, or attitudestoward the learning situation. The role of creating role models for language learners isdiscussed in light of the present results.Keywords: storytelling, role models, anxiety, motivational stories
حول دار نشر جامعة الملك سعود
  • دار جامعة الملك سعود للنشر
  • التاريخ والأهداف
  • رسالة من المشرف
  • الرؤية والرسالة
خدماتنا
  • خدمات النشر
  • خدمات الطباعة
  • مبيعات
  • خدمات المؤلف
  • الخدمات الفنية
  • خدمات التدريب
اتصل بنا
  • نموذج الاتصال
  • خريطة الموقع
  • دليل النشر
  • الأخبار والأحداث
الموقع

جامعة الملك سعود، حقوق الطبع والنشر © 2025 OtCloud


  • سياسة الخصوصية
  • الاستخدام النهائي
  • إرسال الملاحظات