مستودع الشعار
  • English
  • العربية
  • Español
  • Français
تسجيل
تسجيل الدخول
مستخدم جديد؟ هل نسيت كلمة المرور؟
الرئيسية
المجتمعات والاويات
تصفح المجلات
تصفح المنشورات
  1. الرئيسية
  2. مراجعة حسب المؤلف

مراجعة حسب الطلب المؤلف "Faisal M. Al-Qahtani"

تسهيل البحث عن طريق كتابة الرواية الأولى
يظهر الآن 1 - 1 من 1
  • النتائج لكل صفحة
  • خيارات الفرز
  • صورة مصغرة
    مقالةوصول حر
    Bilingualism in Childhood
    (دار جامعة الملك سعود للنشر, 14/1/1430) Faisal M. Al-Qahtani
    Abstract. In some parts of the world, acquiring a second language in childhood may be feared and resented for itsassumed negative consequences. To investigate this issue, this paper compares and contrasts the results from theearlier studies with the results from the later studies on bilingualism in childhood in an attempt to highlight thesource of this fear on one hand, and to mitigate the resentment on the other. The literature of bilingualism inchildhood, as discussed in this paper, can be characterized as entwined and interdependent. Therefore, this paperfocuses only on certain debatable key themes discussed in the literature of bilingualism in childhood; it is beyondthe scope of this paper to cover all the issues related to childhood bilingualism. Most importantly, this paperdiscusses the effect of bilingualism on cognitive development in childhood, and shows why earlier studies havebeen bluntly rebutted by later studies conducted in the second half of the twentieth century. In general, this paperaims to refute the resentful assumption that acquiring second language can delay children’s cognitive developmentor can be at the expense of their native language.
حول دار نشر جامعة الملك سعود
  • دار جامعة الملك سعود للنشر
  • التاريخ والأهداف
  • رسالة من المشرف
  • الرؤية والرسالة
خدماتنا
  • خدمات النشر
  • خدمات الطباعة
  • مبيعات
  • خدمات المؤلف
  • الخدمات الفنية
  • خدمات التدريب
اتصل بنا
  • نموذج الاتصال
  • خريطة الموقع
  • دليل النشر
  • الأخبار والأحداث
الموقع

جامعة الملك سعود، حقوق الطبع والنشر © 2025 OtCloud


  • سياسة الخصوصية
  • الاستخدام النهائي
  • إرسال الملاحظات